FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer pokładowy-finalizacja
Autor Wiadomość
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   Komputer pokładowy-finalizacja

Funkcje, które posiada komputerek:
- Chwilowe zużycie paliwa
- Czas jazdy
- Napięcie akumulatora
- Ilość paliwa zużytego w trasie
- Długość przejechanej drogi w trasie
- Temperatura zewnętrzna z funkcją dodatkową info o możliwości wystąpienia gołoledzi
- Temperatura wewnętrzna
- Średnia prędkość w trasie
- Średnie zużycie paliwa w trasie
- Maksymalna prędkość zarejestrowana w trasie
- Ilość paliwa w zbiorniku
- Ustawianie i sygnalizowanie poziomu rezerwy
- Dystans możliwy do przejechania na obecnej w baku ilości paliwa
- Całkowita przejechana droga od momentu skasowania przez użytkownika
- Całkowita ilość zużytego paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
- Średnie zużycie paliwa od momentu skasowania przez użytkownika
- Aktualna chwilowa prędkość
- Aktualna prędkość obrotowa silnika(na podstawie impulsów z wtrysków, co da w momencie hamowania silnikiem wartość 0)
- Komunikat o nie zapalonych światłach mijania(możliwość dowolnej konfiguracji terminu załączania)
- Przeglądanie pamięci tras (max 252 pozycje) i wyświetlenie aktualnej daty i czasu
- pomiar czasów przyspieszeń dla 2 wybranych(np.0-100km/h i 0-200/km/h) progów prędkości z zapamiętywaniem minimalnych wartości tych czasów
- Konfigurowanie ekranów przez użytkownika
- Możliwość załączania i wyłączania z pozycji menu np. klimy(ale samemu trzeba sobie dołożyć przekaźnik który będzie załączał)
- Przypominanie o terminie wykonania przeglądu
- Wiele opcji konfiguracyjnych

Cena ustalona na dzień dzisiejszy to 250pln+koszta przesyłki(możliwe wahania około 5pln lepsze złącze na taśmie łączącej LCD z płytką)w zestawie jest płytka z układem, LCD i 2 czujniki temperatury(same bez przewodów)i przyciski do sterowania

Podłączenie wymaga dostępu do ECU(Uwaga podłączanie przy odkręconej klemie "-", przy zachowaniu szczególnej ostrożności!!!!).
Proszę uważać, na wyładowania elektrostatyczne, można dla bezpieczeństwa układu i lcd zrobić sobie opaskę na rękę z ekranu podłączonego do masy auta.

Liczenie pinów-patrzymy od strony przewodów i zawsze liczymy od lewej strony, pin 1 jest zawsze w górnym rzędzie, gdy kostka ma np.22piny, to 12 pin jest już w dolnym rzędzie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Oznaczenie kostek w ECU-dla '93,'94,'95 i ECU_KLC1
- C246-pierwsza od lewej strony
- C248-trzecia od lewej strony

1.+12V Aku-Najwygodniej podpiąć, się do wtyczki od radia(ja dodałem sobie zabezpieczenie w postaci bezpiecznika 400mA, w oprawce tzw samochodowej na przewodzie)
2.+12V po Kluczyku-Tak samo jak wyżej(ja dodałem sobie zabezpieczenie w postaci bezpiecznika 400mA, w oprawce tzw samochodowej na przewodzie)
3.GND(masa)-Można np. obudowy ECU przykręcić tzw. oczko z przewodem
4.VSS(czujnik prędkości)-podłączamy do pinu w ECU oznaczonego VSS input (Vehicle Speed Sensor [+])( ja dodałem rezystor R=1Kom, dla bezpieczeństwa ECU, na wszelki wypadek, na przewodzie)
a)2.5 V6
-ECU KLC1 5pin-C248.
-'93r. V6.- 5pin-C248 Trzeba to zweryfikować, nie mam pewności
-'94r. V6.- 5pin-C248
-'95r. V6 - 5pin-C248 Trzeba to zweryfikować, nie mam pewności
-'96-97(ECU-KLE4) V6 - 4 wtyczka (najbardziej po prawej - C246) drugi rząd od dołu , pierwszy pin od prawej
b)2.0 16v
-'93- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'94- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'95- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'96- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'97- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle

5.Sygnał ze świateł mijania
6.ON-OFF -Do tego pinu można po przez przekaźnik załączać lub wyłączać z pozycji menu np.klime
Uwaga!!!przekaźnik, prąd przełączający nie może przekroczyć 100mA, BARDZO ISTOTNE większe wartości mogą uszkodzić układ. dla bezpieczeństwa warto dołożyć diodę zabezpieczającą, tak jak pokazano na rysunku.
7.Przycisk (Down-Esc)podłączone w zestawie
8.Przycisk (Up-Enter)podłączone w zestawie
9.Czujniki temperatury-UWAGA!!!ZWARCIE TEGO PINU DO +12V POWODUJE USZKODZENIU UKŁADU!!!Połączenie wykonać według rysunku
10.Injector(sygnał z wtrysku)-( ja dodałem rezystor R=10Kom, dla bezpieczeństwa ECU, na wszelki wypadek, na przewodzie)
a)2.5 V6
- ECU KLC1- 3pin-C246
-'93r. V6.- 3pin-C246 Trzeba to zweryfikować, nie mam pewności
-'94r. V6.- 3pin-C246
-'95r. V6 - 3pin-C246 Trzeba to zweryfikować, nie mam pewności
-'96-97(ECU-KLE4) V6 - 1 wtyczka (C248) górny rząd patrząc od strony kabli - 6 pin
b)2.0 16v
-'93- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'94- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'95- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'96- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle
-'97- brak danych,jak ktoś ma niech podeśle

Lista chętnych wstępnie zdeklarowanych:

1. Arturo77 -zainstalowany
2. Crupek -brak potwierdzenia
3. Chaos -brak potwierdzenia
4. Emil -przesyłka dostarczona
5. Kocureq -przesyłka dostarczona
6. Misiek -przesyłka dostarczona
7. RX
8. Sotonka -przesyłka dostarczona
9. Pawelc -przesyłka dostarczona
10. Marrud --przesyłka dostarczona
11.Alfacym- przesyłka w drodze
12. Voodoo
13. Denat
14. Kaszczu
Jeżeli chodzi o czas realizacji, to może potrwać jeszcze z 2-3tygodnie zanim ruszy pełną parą.
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

Kontynuacja tematu stąd :
http://ford-probe.net/for...-vt3515,135.htm
Ostatnio zmieniony przez Indi Nie 25 Mar, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

Potwierdzam
_________________

 
 
 
MISIEK 
[*]


Auto: Nissan 3.0 BMW 2.5
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 5068
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

Ja rowniez potwierdzam :)

Na schemacie dwa czujniki sa podlaczone do tej samej linii - pomylka czy co ?
_________________
Było: 2.2 GT '92 - trup. | 2.5 GT '93 - u Stinga | 2.5 GT '96 KiLZE - u Krzyska | 1.4 VW Polo | 5.7 V8 Pontiac Trans Am |
Jest: 3.0 v6 Nissan Maxima | 2.5 R6 BMW 523i
 
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

MISIEK napisał/a:
Na schemacie dwa czujniki sa podlaczone do tej samej linii - pomylka czy co ?


To są cyfrowe czujniki temperatury, każdy taki czujnik posiada własny niepowtarzalny numer seryjny, układ identyfikuje który jest wewnętrzny lub zewnętrzny.
 
 
Emil 

Auto: Probe aktualnie brak
Wiek: 50
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 700
Skąd: Głogów
Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

Potwierdzam. Pozdro.
_________________
Mercedes SLK 2.3 Kompressor
Chrysler 300c 5.7 HEMI
Były :
Chrysler 300M 3,5 V6 24v, Jeep Cherokee KJ 3.7 V6, Bordowe Probe 2.5 V6 24v USA, Chrysler Cirrus 2,5 V6 24v USA , Citroen XM 3.0 V6 , Citroen BX 1,7 TD , Ford Scorpio 2,8 V6 , Opel Rekord 2.0 , Opel Rekord 1.7
 
 
 
RX 


Wiek: 34
Dołączył: 02 Lis 2004
Posty: 1591
Skąd: Mława
Wysłany: Pon 19 Mar, 2007   

Witam,

Potwierdzam!

Wielkie gratulacje Indi! Nie spodziewałem się, że to wyjdzie tak sprawnie! Teraz będziesz oficjalnie miał mnie na sumieniu - jak zobaczę ile moje auto pali na komputerku to się załamię :lol:

Pzdr.
_________________
Black WS6
The muscle car lives
Ostatnio zmieniony przez RX Pon 19 Mar, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SoTonkA 
open your eyes


Auto: II 2.0 16V '94
Wiek: 34
Dołączyła: 16 Lip 2005
Posty: 1511
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 19 Mar, 2007   

Ja również potwierdzam...
Mam tylko takie pytanko... jako osoba całkowicie nie orientująca się w temacie...
Płacąc te ok. 250zł. dostaję wszystko co jest potrzebne? Czy jeszcze muszę coś dokupywać?
Pozdroo
_________________

 
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Pon 19 Mar, 2007   

SoTonkA napisał/a:
Płacąc te ok. 250zł. dostaję wszystko co jest potrzebne? Czy jeszcze muszę coś dokupywać?


Tak, to jest płytka z układem z taśmą(bez pudełka) i wyprowadzonymi dwoma przyciskami, LCD na taśmie+dwa czujniki temperatury(bez przewodów trzeba będzie sobie polutować) które trzeba sobie podłączyć samemu(tak jak na rysunku) zależności, gdzie kto sobie będzie chciał umieścić.
Jak będę miał dostęp do cyfraka, to zrobię fotki jak to u mnie wygląda.
Arturo77 napisał/a:
Ja oczywiscie tez. Najchetniej zamowilbym caly komplet z przekaznikiem i pudelkiem, jezeli bedzie taka mozliwosc.


Proponowałem, ale nie było odzewu, przy większej ilości zawsze wychodzi taniej.
Arturo77 napisał/a:
jest mozliwosc pomiaru czasu przyspieszenia do danej predkosci


Tak, patrz opis funkcji, można dowolnie ustawiać dwie prędkości do pomiaru przyspieszeń.
Arturo77 napisał/a:
a czy jest przewidziana mozliwosc pomiaru przyspieszen do progow drogi? chodzi mi konkretnie o pomiar przyspieszen np 400m, 1000m.

Nie
RX napisał/a:
Teraz będziesz oficjalnie miał mnie na sumieniu - jak zobaczę ile moje auto pali na komputerku to się załamię :lol:

Zawsze możesz zamknąć oczy lub zmienić współczynnik wtrysku . :mrgreen:
 
 
totmes 
gonciu1


Auto: PROBE GT 2.5 24V6 KL-ZE
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 209
Skąd: radomsko
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

Indi a ja mam takie pytanie jak ktos ma gaz sekw. zmienia to cos?
_________________



nowe fele 17' opony 235/45 i tył 255/40
hamownia poraz II (190KM)
 
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

totmes napisał/a:
Indi a ja mam takie pytanie jak ktos ma gaz sekw. zmienia to cos?

W jakim sensie, rozwiń to o co Ci chodzi :?:
 
 
MISIEK 
[*]


Auto: Nissan 3.0 BMW 2.5
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 5068
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

nie zmienia, ale bedzie podawalo Ci spalanie jak dla benzyny ;-)
chyba ze podlaczysz sie pod wtrysk od strony wtryskiwacza - wtedy bedzie Ci pokazywalo spalanie na danym paliwie (nie wiem czy nie bedzie kosmicznych wartosci) ;)
_________________
Było: 2.2 GT '92 - trup. | 2.5 GT '93 - u Stinga | 2.5 GT '96 KiLZE - u Krzyska | 1.4 VW Polo | 5.7 V8 Pontiac Trans Am |
Jest: 3.0 v6 Nissan Maxima | 2.5 R6 BMW 523i
 
 
 
totmes 
gonciu1


Auto: PROBE GT 2.5 24V6 KL-ZE
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 209
Skąd: radomsko
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

MISIEK napisał/a:
nie zmienia, ale bedzie podawalo Ci spalanie jak dla benzyny
chyba ze podlaczysz sie pod wtrysk od strony wtryskiwacza - wtedy bedzie Ci pokazywalo spalanie na danym paliwie (nie wiem czy nie bedzie kosmicznych wartosci)

tak i chodzi o to ile na przykład gazu zostało w butli, albo ile na tym co zostało gazu zrobie kilometrów, no i oczywiscie o serdnie wartosci spalania gazu jak napisał MISIEK
_________________



nowe fele 17' opony 235/45 i tył 255/40
hamownia poraz II (190KM)
 
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

totmes napisał/a:
tak i chodzi o to ile na przykład gazu zostało w butli, albo ile na tym co zostało gazu zrobie kilometrów, no i oczywiscie o serdnie wartosci spalania gazu jak napisał MISIEK


Tak jest taka możliwość, pytanie czy znasz wydajność wtrysków gazu? Ale w tedy nie ma opcji ON-OFF np do klimy. Ilość paliwa jest liczona oddzielnie, zarówno dla gazu jaki i benzyny.
Chyba, że interesuje Ciebie tylko zliczanie ilości gazu.
 
 
totmes 
gonciu1


Auto: PROBE GT 2.5 24V6 KL-ZE
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 209
Skąd: radomsko
Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

aha to fajnie, :smile: ja praktycznie na bezynie nie jeżdze, prawie nic w baku nie mam :smile: , co do klimy to juz mam wyłacznik klimy wiec tez nie jest potrzebny,
kurcze wydajności gazu to napewno nie znam :sad:
_________________



nowe fele 17' opony 235/45 i tył 255/40
hamownia poraz II (190KM)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania