FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
wylewa się płyn z chłodnicy
Autor Wiadomość
Romas 

Auto: Ford Probe '94 GT 2.5 V6
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 570
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Nie musi Ci sie nic gotować żeby wywalało ten płyn. Ciśnienie mogą tworzyć spaliny dostające sie do układu poprzez walniętą uszczelkę PG ( tak pimpo to tez jest możliwe ;) )
I w taki oto sposób wylewa Ci sie płyn tą dziurką
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Nawet nie wiedziałem, że w tym białym zbiorniczku jest jakaś dziurka przelewowa :)

Anyway - zdarzyło mi się, że w zbiorniczku wyrównawczym płyn się gotował.

Raz w jedynce GT.
Kilka razy w Nivie :)
_________________

 
 
 
q3szczawson 
IIle spali? I


Auto: Ford Probe 2 V6
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Dziękuje koledzy bardzo za zainteresowanie.
Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem płyn i już nic się nie dzieje.
Tyle tylko że ja w cuda nie wierze i nie mam zamiaru jeździć do zajechania. Chce mieć zaufanie do forda tak jak do tej pory. Lubimy nim jeździć w dalsze trasy i jak do tej pory nie zawiódł.
Mam go już cztery lata, brak rdzy, rozrząd i sprzęgło nowe, hamulce amorki wszystko git.
Niestety tylko jedna rzecz mnie męczy poniekąd związana z tym wylewaniem się płynu. Mianowicie kupiłem go z już zaintstalowaną instalacją lpg. To jakiś wynalazek nie sekwencja, gościu dał majątek za to (około 8 tysi) około roku 2000. Wiem, że silnik chodzi na pół gwizdka, podobno wolniej się zurzywa silnik w takiej konfiguracji. No i po kupnie dałem silnik do czyszczenia i do tej pory nic nie było robione. Zatem mam pytanie.
Jeżeli doszło by do tego że trzeba wymienić uszczelke PG to co przy okazji trzeba by było zrobić gdyż żadko człowiek robi taką naprawe. Mam na myśli raczej remont generalny i wywalenie tej instalacji lpg. Mieszkam w małopolsce, czy jest w okolicy warsztat któremu wartałoby oddać forda do takiej operacji? Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
_________________

 
 
Romas 

Auto: Ford Probe '94 GT 2.5 V6
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 570
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

A ile oleju ci bierze na 1k km i przy jakiej jeździe (emeryt, komfort , sprint )
Trzeba by było sprawdzić kompresje na cylindrach. jak zdjąć jedną głowice i ją robić to i drugą też, czyli automatycznie koszta x2 .
A jak robić głowice to: uszczelniacze, nowe zawory, po docierać gniazda zaworowe, nowe popychacze ( zalezy w jakim stanie są obecne, słychać je czy nie) W zależności od kompresji pierscienie mogą być do wymiany.

Tak więc jak chcesz coś robić to najlepiej kapitalka, a to juz kosz ok 5k :wink:

kocureq napisał/a:
Anyway - zdarzyło mi się, że w zbiorniczku wyrównawczym płyn się gotował.

Raz w jedynce GT.
Kilka razy w Nivie

z tym ze tam jest inaczej skonstruowany układ :wink:
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

Romas napisał/a:


kocureq napisał/a:
Anyway - zdarzyło mi się, że w zbiorniczku wyrównawczym płyn się gotował.

Raz w jedynce GT.
Kilka razy w Nivie

z tym ze tam jest inaczej skonstruowany układ :wink:

kurde, nie zdążyłem :razz:

V6 ma korek ciśnieniowy na tym małym czarnym zbiorniczku na chłodnicy a nie na wyrównawczym i dlatego w wyrównawczym nigdy się nie będzie gotowało, no chyba że jest pusty i ktoś na zwykłej wodzie jeździ :)

pozdro

ps. przyznam że o spalinach nie pomyślałem, ale czy w takim przypadku nie będzie spadku mocy skoro spaliny nie idą w wydech? :roll:
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

A w jedynce jest ciśnienie także w zbiorniczku wyrównawczym?
_________________

 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 23 Cze, 2013   

tak mi się wydaje... w sumie zdjęcie mazdy ale z daleka korek wygląda na ciśnieniowy http://customgarage.pl/mazda/swap2.JPG strasznie dawno już jedynki nie widziałem, szczególnie pod maską, więc może prędzej jakiś posiadacz potwierdzi
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Romas 

Auto: Ford Probe '94 GT 2.5 V6
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 570
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013   

pimpo napisał/a:
ps. przyznam że o spalinach nie pomyślałem, ale czy w takim przypadku nie będzie spadku mocy skoro spaliny nie idą w wydech?

Nie musi zwłaszcza że defekt jest nie duży :wink:

kocureq napisał/a:
A w jedynce jest ciśnienie także w zbiorniczku wyrównawczym?


A ile wężyków dochodzi do wyrównawczego ?
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013   

Na zdjęciu wygląda jakby jeden - nie mam jedynki pod ręką.

Jeśli zbiorniczek w jedynce nie jest pod ciśnieniem, to w takim razie teoria pimpo padła :) W wyrównawczym bez ciśnienia też się może płyn gotować - sam stałem na autostradzie jak się w cholerę płynu wygotowało przez wyrównawczy.

Był jakiś stary rdzawy płyn.
_________________

 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013   

Cytat:
w wyrównawczym nigdy się nie będzie gotowało, no chyba że jest pusty i ktoś na zwykłej wodzie jeździ :)
:cool:
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 26 Cze, 2013   

E, w jedynce był płyn. Wywaliło gorący do wyrównawczego, a tam się zagotował z racji niższego ciśnienia.

Myślę w sumie, że tak będzie w każdym aucie - płyn w układzie pod ciśnieniem, więc nie wrze, ale po wyrzuceniu go z układu spadnie temperatura wrzenia i już :)
_________________

 
 
 
rafix_Wrocław 

Auto: Ford Probe 94' 2.5 V6
Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 11 Wrz, 2013   

Chłopaki mam problem bo wczoraj zgubiłem korek od czarnego zbiorniczka i uszczleniłem dziurę na szczelnie innym korkiem i szmatą :) i teraz kurde wywala mi płyn ze zbiorniczka w błotniku ,czy to wina korka ? Pozdrooo
_________________
Ks.Proboszcz Czarnecki ,
Parafia Św.Panewki ,
ul.Korbowa 2.5 / V6
:)
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 11 Wrz, 2013   

Który korek? Jeśli ten na chłodnicy, to musi być ciśnieniowy, nie wystarczy go uszczelnić.
_________________

 
 
 
rafix_Wrocław 

Auto: Ford Probe 94' 2.5 V6
Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 11 Wrz, 2013   

ten metalowy który jest po lewej stronie na metalowym wężu nie na zbiorniczku.:) i pozamieniałem korki miejscami bo na zbiorniczku było mi łatwiej zrobić prowizoryczną zatyczkę i od tej pory znikło ogrzewanie i wyrzuca płyn przez wyrównawczy.:)

[ Dodano: Sro 11 Wrz, 2013 ]
właśnie sie zorientowałem ,że w pierwszym poscie strzeliłem gafę bo zagubiony korek to właśnie ten z lewej strony silnika :) jakby co :)
_________________
Ks.Proboszcz Czarnecki ,
Parafia Św.Panewki ,
ul.Korbowa 2.5 / V6
:)
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 11 Wrz, 2013   

A, to jasne. Ten z lewej strony silnika ma tylko zatkać, więc tam uszczelnij dobrze.

Z kolei ten na chłodnicy jest zaworem ciśnieniowym, więc przywróć tam ten który był :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group