FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnoza ABS Probe II 2,5 i 2.0
Autor Wiadomość
Avel 


Auto: FORD PROBE II / 1994 / 2.0 / Highlight
Wiek: 32
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: Unisław
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   Diagnoza ABS Probe II 2,5 i 2.0

Walczyłem ostation z usterką ABS w moim 2nd gen i pomyślałem żeby opisac kolejne kroki postepowania. Może to komuś pomoże (udało mi się rozwiązać problem)

Opis usterki.
Od jakiegoś czasu kontrolka ABS zapalałs się sporadycznie potem coraz częściej aż doszło do momentu że paliła się non stop po ruszeniu. Nie było to aż tak denerwujące gdyby ABS po prostu nie działał, ale on przy małych prędkościach działał cały czas.

Po analizie schematu doszedłem do wniosku że jest to całkiem sprytnie pomyślane. Jeżeli moduł ABS wykryje jakiś błąd odpuszcza przekaźnik Fail-safe (jeden z dwóch przekaźników znajdujących się w obudowie przekaźnika ABS pod maską) i wyłącz cały układ. Dzięki temu nie dzieją się głupoty co mogło by być dość niebezpieczne. Niestety ten obwód bezpieczeństwa zaraz po odpaleniu silnika jest załączony i rozłącz się dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości, wtedy też zapala się kontrolka ABS na tablicy. Dlatego właśnie zanim sie rozpędzimy mogą dziać się cuda, takie cos zaobserwowałem u siebie jak i przeczytałem w relacjach innych użytkowników.

Pierwszy krok to test ABS. W tym celu zakładamy zworę na stykach GND i TBS w złączu diagnostycznym. W tym trybie ABS absolutnie nie działa więc na upartego jak chcemy go wyłączyć to można tak zrobić i jeżdzić(albo wyciągnąć przekaźnik :baseball: ). Wsiadamy i przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon i patrzymy jak miga. Długie mignięcie to liczba dziesiątek krótkie to jedności. Długa przerwa to odstęp między liczbami.
Kody błędu tutaj:
11. przedni prawy czujnik obrotów koła lub zębatka
12. przedni lewy czujnik obrotów koła lub zębatka
13. tylny prawy czujnik obrotów koła lub zębatka
14- tylny lewy czujnik obrotów koła lub zębatka
15. czujnik obrotów koła lub zębatka (kod pojawia się po pierwszym wystąpieniu błędu czujnika obrotów koła,
należy trochę pojeździć żeby układ abs zidentyfikował na którym kole czujnik nie działa)
22. elektryka rozdzielacza / elektrozawór prawy przód
24. elektrozawór lewy przód
26. elektrozawór prawy tył
28. elektrozawór lewy tył
51. przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53. przekaźnik silnika pompy lub silnik
61. moduł ABS
63. zasilanie
Brak kodu - moduł ABS

W moim przypadku za pierwszym razem moduł ABS podał błędy 11, 12, 13, 14, 15, 61, 63. No i myślę o co kaman? W przypadku tego modułu jest tak że po odłączeniu aku kody nie są resetowane więc prawdopodobnie były to 16- letnie kody . Żeby to wyczyścić trzeba poczekać aż kody zaczną się powtarzać, wtedy 10 razy szybko wcisnąć pedał hamulca w odstępach mniejszych niż 1s (można wcisnąć więcej razy, nic się nie stanie) kontrolka ABS zaświeci się przez chwilę dłużej i zgaśnie.

Po wyczyszczeniu trzeba zrobić trochę kilometrów żeby nabiły się prawidłowe kody.
Po ponownym odczytaniu błędów były 11 i 13.

Serwis manual podaje żeby sprawdzać to tak:
1. Skontrolować stan kół zębatych i samych czujników ABS
2. Sprawdzić odległość czujników o zębów koła, powinno być w granicach 0,3mm do 1,1mm
3. Sprawdzić rezystancję czujnika, powinno być 1000 do 2000 ohm
4. Sprawdzić złącze modułu ABS

Przy złączu doszedłem do sedna. Można by w sumie ominąć te punkty i zacząć tu. Odpinamy złącze od modułu ABS i mierzymy rezystancję na konkretnych stykach. W ten sposób nie trzeba kontrolować przewodów i możemy zdiagnozować działanie samych czujników.

Rysunek przedstawia złączę o które mi chodzi i styki.

Żeby sprawdzić czujnik na dowolnym kole, będzie potrzebny nam miernik uniwersalny i ktoś do pomocy.

1. Odpinamy wtyczkę C223 od modułu ABS
2. Mierzymy opór między stykami (powinno być około 1000 do 2000 ohm –jeżeli jest 0 lub rozwarcie to trzeba by sprawdzić na kostce konkretnego czujnika żeby wykluczyć wadliwe przewody, możliwe że już tu okaże się że czujnik jest do wymiany )
a) 5 i 15 prawe przednie koło
b) 6 i 16 lewe przednie
c) 7 i 17 lewe tylne
d) 8 i 18 prawe tylne
3. Podnosimy samochód pod kołem które chcemy sprawdzić i podpinamy się pod odpowiednie styki tak jak w punkcie 2. Miernik ustawiamy na pomiar napięcie zmiennego.
4. Osoba do pomocy niech obraca kołem w tępię 1 obrotu na sekundę a my odczytujemy wynik. U mnie było 1,6V przy tej prędkości obrotu. Jeżeli zwolnimy obroty to napięcie powinno spadać lub rosnąć przy zwiększeniu ale w pewnych granicach bo miernik uniwersalny nie mierzy wszystkiego

Jeżeli mamy te 1,6V i są wszystkie zęby to możemy z całą pewności wykluczyć czujniki i nie warto kombinować z ich wymianą. U mnie dokładnie tak było. Diagnoza niestety padła na moduł ABS i w sumie trzeba było go wymienić. Ale nieeee :wink:

Demontaż nie był prosty bo moduł schowany jest głęboko, ale da się to zrobić bez prucia deski.
Po rozebraniu modułu ABS okazało się że niektóre luty przy kondensatorach filtrujących sygnał wejściowy utleniły się. (na foto słabo widać) Przelutowałem to tylko ze spora ilością topnika i zmontowałem.

Działa idealnie ! :P
Pozdro.
 
 
2Ya 
Reincarnation..


Auto: Tha Passion..
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 2658
Skąd: Aloha Hawaii..
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

To ja dodam,że były dwa typy komputerów sterujących abs :

- pod deską 93-95
- za lewym tylnym boczkiem 95-97
_________________

-The Hate U Gave Little Infants Fucks Everybody-
>>Hold Ya Head<<
 
 
 
tomek.ciupak 


Auto: Ford PROBE 2,5 V6
Wiek: 30
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 264
Skąd: Puławy / Warszawa
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011   

Mega... Biorę się za sprawdzanie:) w weekend.
_________________
2.5 V6 i wszystko jasne
 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

to może i ja wreszcie naprawię ABS :roll:

DOBRA ROBOTA!

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
tomek.ciupak 


Auto: Ford PROBE 2,5 V6
Wiek: 30
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 264
Skąd: Puławy / Warszawa
Wysłany: Sob 01 Paź, 2011   

No i z trzech błędów po wykasowaniu został tylko jeden - tylny prawy czujnik. Teraz trzeba bedzie sie dobrac do modulu ale to juz jak bede mial wiecej czasu. Ale wiedzialem ze trzy czujniki nie moga byc uszkodzone.
_________________
2.5 V6 i wszystko jasne
 
 
 
derek 


Auto: Probe 2.0 rocznik 1994
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Tarnów, Kluczbork
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013   Re: Diagnoza ABS Probe II 2,5 i 2.0

Avel napisał/a:
Walczyłem ostatio z usterką ABS.. Nie było to aż tak denerwujące gdyby ABS po prostu nie działał, ale on przy małych prędkościach działał cały czas....
Po rozebraniu modułu ABS okazało się że niektóre luty przy kondensatorach filtrujących sygnał wejściowy utleniły się...


Miałem ostatnio to samo,ABS pracował stale przy niskich prędkościach,wyglądało to tak że jade np.60 km/h i wciskam hamulec ,auto normalnie wyhamowuje do 5 km/h a potem (przy tych 5 km/h) zaczyna bezsensownie pracować pompa ABS i hamulce odbijają uniemożliwiając całkowite zatrzymanie auta, kilka razy prawie bym puknął kogos w tylny zderzak. Kody błyskowe wyświetlały uszkodzenie czujnika tylnego koła ale pomiar i oględziny wykluczyły taką usterke. Po wyjeciu sterownika okazało sie ze luty przy tych 4 kondensatorach mam dziwnie żołtawe,przelutowalem te miejsca i jak ręką odjął :)
_________________
2.0 16V HIGHLIGHT `95(`94 wg VIN)
 
 
przemeq2007 

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pajęczno
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013   

Opisze ktoś jak dobrać się do tego modułu? :)
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013   

1. otworzyć drzwi kierowcy
2. schylić się
3. zajrzeć pod kierownicę
4. dobrać się do modułu

wystarczy? :)

http://ford-probe.net/content/view/42/42/
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
przemeq2007 

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pajęczno
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013   

bez przesady :D tyle to zrobiłem, ale jak to zrobić żeby nie wyrwać z połową bebechów spod kierownicy, czyli jakie śruby odkręcić itp. :P
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Lip, 2013   

chłopaku... nie osłabiaj mnie... nie bądź taką mameją co to potrzebuje instrukcji do tego którą stroną papieru sobie dupsko podcierać. skoro mówisz że tam zaglądałeś to chyba już powinieneś wiedzieć jak to wykręcić. 2Ya wstawił fotki jak to wygląda i napisał gdzie to jest. nie wiem czego jeszcze potrzebujesz... jak sobie nie radzisz z odkręceniem dwóch śrubek to jak chcesz się obsłużyć lutownicą?
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Romas 

Auto: Ford Probe '94 GT 2.5 V6
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 570
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

LUBIĘ TO ! :mrgreen:
 
 
przemeq2007 

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pajęczno
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

Wczesniej miałem omege więc wszystko było na wieszchu. Nie było wszystko upchnięte pod kierownicą. A lutowanie mam opanowane :) Lepiej niż ty papier dwustronny :D
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

no i co z tego że miałeś omegę? skoro twierdzisz że zaglądałeś pod kierownicę w probe i widziałeś moduł, skoro masz tutaj zdjęcia, to dlaczego pytasz jak to się odkręca? najpierw piszesz że nie chcesz pourywać kabli, potem że w omedze nie wszystko było pod kierownicą (tak jak by w probe było...), a na koniec jeszcze fikasz. przyznaj że nawet nie zadałeś sobie trudu tam zaglądnąć, bo nie wierzę że masz problem z odkręceniem śrubki. zastanów się co piszesz bo robisz z siebie durnia, a ten etat już jest tutaj zajęty, prawda batigol? ;)
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
elfik 
elfik


Auto: probe II 2.0
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 154
Skąd: WR
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

pimpo napisał/a:
zastanów się co piszesz bo robisz z siebie durnia, a ten etat już jest tutaj zajęty, prawda batigol? ;)

Hahahahaha pimpo, przez Ciebie oplułem monitor...
_________________
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
 
 
 
przemeq2007 

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Pajęczno
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013   

może usńmy ta durną konwersację i nie śmiećmy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime