FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
DIY Sekwencyjny shift light
Autor Wiadomość
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   DIY Sekwencyjny shift light

Witam jako ze juz od jakiegos czasu pracowalem nad wykonaniem pewnego ukladu elektronicznego wiec w koncu postanowilem go pokazaca przynajmniej jedno z jego wcielen
Ale od poczatku jako ze potrzebowalem zrobic urzadzenie ktore bedzie zmienialo impulsy z minusa cewki na forme cyfrowa mozliwa do przetworzenia w mikroprocesorze stworzylem taki wlasnie ukladzik (troszke to zajelo czesciowo z lenistwa) ukladzik wyglada tak:



Pierwsze zdjecie to oczywiscie plytka drugie to wyglad pudelka (jeszcze nie jest skonczone bo ma dojsc naklejka ze skala (przy potencjometyrach) oraz nazwa firmy i urzadeznia)

Teraz troche o dzialaniu uradzenia. Urzadzenie jest oparte o mikroprocesor atmega8 (w wersji testowej jest on przewlekany ale finalna bedzie pewnie smd wiec plytka bedzie duzo mniejsza) urzadzenie dziala na zasadzie pomiaru czasu miedzy impulsami podawanymi na cewke zaplonowa (dokladnie to odliczany jest czas pomiedzy impulsami na "minusie" cewki bo to one steruja kiedy ma nastapic wyladowanie energi czyli iskra) co daje na bardzo duza dokladnosc i bardzo duza szybkosc reakcji (wiekszosc dostepnych na rynku shift lightow jest analogowa czyli impusly zmieniaja na napiecie i dopiero to napiecie porownuja z usatwionym napieciem granicznym i jesli pierwsze napiecie jest wyzsze dopiero zalapaj lampke a to zajmuje czas i bardzo czesto jest tak ze shift light dziala z dosc duzym opuznieniem moj jest pozbawiony tej wady)

Teraz jak sie go ustawia otoz do ustawiania sluza dwa potencjometry widoczne na obudowie (uwaga tez dzialaj w formie cyfrowej) pierwszy z lewej ustawia gdzie ma sie wlaczyc pierwsza lampka (sa trzy ale moglbym zrobic i cztery) a drugi potencjometr sluzy do zmiany odstepu w zapalniu sie lampek (mozna w zaleznosci od silnika usawtic od 0 do 1000 obrotow przy silniku 12 cylindrowym im mniejsza liczba cylindrow tym wiekszy moze byc odstep miedzy zapalniem sie lampek ale zawsze zaczyna sie od zera)

Z jakimi silnikami moze dzialac otoz z kazdym silnikiemo zaplonie iskrowym (z wylaczeniem jednego rodzaju zaplonu mianowicie zaplonu CD czyli Capacitor Discharge w tym przypadku tzreba skorzystac z innego zrodla sygnalu niz minus cewki najczesciej z syglau na obrotomierzu ) nie zaleznie od ilosci cylindrow (to tez rozni moje urzadzenie od dostepnych shift lightow gdyz wiekszosc ma przypisane na przyklad 4,6,8 cylindrow i koniec a na przyklad audi s2 ma ich piec )

Jak urzadzonko dziala w samochodzie
http://www.youtube.com/watch?v=kUkP97NcMi0


Na filmiku widac jak wlaczam uradzenie to zalcza sie procedura otwarcia czyli wlaczane sa pojedynczo wszyskie diody a nastepnie wlaczne sa wszytskie razem po zgaznieciu urzadeznie jest gotowe do dzialania przy drugiej przegazowce widac jak dostrajalem urzadzonko zeby sie zaswiecilo od 3 tys obrotow (mozna sie dostroic do praktycznie kazdych obrotow mozna tez tak ustwaic zeby czerwona lampka zasiecila sie w momnecie kiedys masz mienic bieg tak zeby zielona sie swiecila po zmianie co bedzie oznaczac ze nie wypadles poza obroty urzyteczne
Na sam koniec powiem ze powstaly juz nastepne urzadzenia z tego typu czyli:
-procedura startowa (pozwala na start zawsze z tych samych obrotow bardzo przydatny gadzet)
-flat shift (pozwala zmieniac biegi z gazem w podlodze utrzymujac obroty na zadanym wczesniej poziomie)
-rpm switch (wlaczanie roznych urzadezn w zaleznosci od brotow na przyklad v-teca w hondach lub tez po modyfikacji jako vris-box)
-rpm window switch (podobnie ja wyzej ale ma zadanie nie tylko wlaczyc ale takze wylaczyc urzadenie przy okreslonych obrotach bardzo przydatne przy instalacjach podtlenku azotu )
Pozdrawiam
ps. jakby ktos mial jakies pytania to z postaram sie odpwoiedziec o ile bede umial oczywiscie :)
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
Metal 


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 476
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Możesz mi powiedzieć do ilu są użyteczne obroty jak to nazwałeś w V6? :)
_________________

 
 
 
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

W silniku wolnossacym im wyzej tym lepiej (poprostu wraz z obrotami rosnie moc i moment jak bylbys na hamowni to moglbys to zobaczyc na swoim wykresie ale mozesz tez porownac wykresy z innych v6 z klubu ) natomiast w silniku turbodoladowanym zakres sie zaweza w zaleznosci od turbosprezarki (jak szybko sie rozpedzi na dole i gdzie u gory skonczy sie jej wydajnosc) i charakterystyki samego silnika wtedy warto tak przelaczac biegi zeby nie wypadac poza ten wlasnie zakres
Pozdrawiam
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Quaki napisał/a:
W silniku wolnossacym im wyzej tym lepiej
do pewnej granicy of kors... nie oznacza to że zawsze do czerwonego pola trzeba kręcić

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Metal 


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 476
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Ja wiem to wszystko co napisałeś. Wiem również że jest idealny moment obrotowy na zmianę biegu. Jest to moment w którym silnik dysponuje jeszcze najwiekszą mocą a nie słabnie i jest najbardziej kożystnym dla następnego przełożenia. Chodzi mi o ten moment w naszej Vce.
_________________

 
 
 
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Pimpo nie no jasne ze nie ale to zalezy od silnika jak przebiega krzywa jego momentu i mocy itp (bardzo czesto jest tak ze krzywa sie zalamuje duzo nizej czerwonego pola)
Metal niesetety nie znalazlem nigdzie na forum wykresu z hamowni 2-gen ale kiedys na PL byly i wyglada to mnie wiecej tak ze wykres mocy i momentu jest dosc rowny i dosc duzy monet jest dostepny praktycznie od 1500 obrotow az do 6200 (tak mniej wiecej) gdzie krzywa sie zalamuje natoamist moc w granicy 120 kM masz w granicy od 4500obr do owych 6200 gdzie tez sie krzywa zalamuje
Pamietaj jednak ze w twoim aucie moze to wygladac troszke inaczej (kazdy silnik jest ianczej wyeksploatowany i ma sz troszeczke inne parametry) dlatego radzilbym odwiedzic hamownie gdyz wykres prawde ci pwoie ;)
Pozdrawiam
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

tu masz odpowiedź
Quaki napisał/a:
jak bylbys na hamowni to moglbys to zobaczyc na swoim wykresie ale mozesz tez porownac wykresy z innych v6 z klubu


pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Metal 


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 476
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

nie znalazlem również wykresu do 2,5
_________________

 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 30 Wrz, 2009   

ostatni wykres na stronie http://forum.mazdaspeed.p...b590b484c5ae92d

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Metal 


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 476
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: Sro 30 Wrz, 2009   

Dzieki pimpo. Wychodzi na to że przy 5,5 tyś obrotów.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group