FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie hamulców by Pimpo
Autor Wiadomość
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Gru, 2007   Odpowietrzanie hamulców by Pimpo

Skopiowałem na wniosek (słuszny) Chaosa z tematu:
http://ford-probe.net/for...t4594.htm#79309

Pimpo napisał/a:

1. kup 1l (dwie butelki) płynu hamulcowego DOT4 lub też DOT5
2. wyssij strzykawą płyn ze zbiorniczka ale tak żeby na dnie cipka została i dolej do pełna nowego.
3. przygotuj sobie podnośnik, klucz do kół i oczkowy klucz 8 oraz wężyk taki jak od spryskiwaczy szyby i butelkę. albo wężyk albo butelka musi być przeźroczysta żebyś wiedział jaki płynie płyn
4. zawołaj do pomocy kolegę, brata, może być też nawet babcia albo nieletnia córka ;) ważne żeby pomocnik miał zdrowe nogi :)
5. wymianę/odpowietrzanie wykonuj w kolejności: tylne lewe koło, tylne prawe koło, przednie lewe koło, przednie prawe koło.
6. zdejmij koło i znajdź odpowietrznik. to taki kutasik najczęściej z gumowym kapturkiem.
7. załóż klucz 8mm na odpowietrznik a następnie wciśnij na odpowietrznik wężyk i drugi koniec wężyka włóż do butelki (żeby nie narozlewać na podłogę)
8. wsadź pomocnika za kierownicę i każ mu nacisnąć 3-5 razy hamulec i trzymać mocno wciśnięty.
9. kiedy pomocnik ciśnie mocno pedał poluzowujesz odpowietrznik kluczykiem oczkowym 8mm. sika płyn a pedał wpada w podłogę. kiedy przestaje płynąć zakręcasz odpowietrznik a pomocnik zaczyna znów "pompować" pedałem. operację powtarzasz tyle razy aż przez wężyk zacznie płynąć nowy płyn. ważne jest żeby pomocnik nie puścił pedału kiedy jest odkręcony odpowietrznik!
10. ważne jest żebyś co chwilę zerkał pod maskę czy aby nie brakuje płynu w zbiorniczku i dolewał bo będzie dość szybko uciekać.
11. kiedy już poradzisz sobie ze wszystkimi kołami musisz zająć się też sprzęgłem bo jest ono "zasilane" tym samym płynem z tego samego zbiorniczka.
12. znajdź taki sam odpowietrznik w okolicy skrzyni biegów i postępuj tak samo jak z hamulcem tyle że zamiast pedału hamulca pomocnik musi wciskać pedał sprzęgła (to ten całkiem po lewej :razz: ). ze sprzęgłem może być trochę więcej roboty dla pomocnika bo czasami pedał po wciśnięciu nie chce wrócić i trzeba go ręką pociągnąć

uważaj żeby nie urwać odpowietrzników bo zazwyczaj są one zapieczone. popsikaj je WD-40 najpierw zanim zabierzesz się za odkręcanie. ważne jest żebyś miał kluczyk oczkowy bo płaskim możesz zaokrąglić odpowietrznik i dopiero będziesz miał problem!

pozdro
 
 
MISIEK 
[*]


Auto: Nissan 3.0 BMW 2.5
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 5068
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007   

Zamiast lac WD-40 na odpowietrznik polecam zwilzyc go przy gwincie samym plynem hamulcowym
_________________
Było: 2.2 GT '92 - trup. | 2.5 GT '93 - u Stinga | 2.5 GT '96 KiLZE - u Krzyska | 1.4 VW Polo | 5.7 V8 Pontiac Trans Am |
Jest: 3.0 v6 Nissan Maxima | 2.5 R6 BMW 523i
 
 
 
inferno blade 


Auto: probe II 2.0 16v 94r. euro
Wiek: 30
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: bielsko-biała
Wysłany: Sro 25 Wrz, 2013   

Radze też uderzyc w odpowietrznik młotkiem (małym) lekko pare razy od czoła tzn. tam gdzie jest otwór. Zawsze działa
 
 
batigol67 


Auto: probe 2.5 v6 gt
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 499
Skąd: Tokarnia
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014   

szczotka drucianą przeczyścic i spsikac wd i musi puścić.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group