FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewanie tylnej szyby i lusterek czyli jak to działa :]
Autor Wiadomość
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

Scyzor napisał/a:
kamilos napisał/a:
Wylacza sie automatycznie po jakimś czasie


Jeśli po zbyt krótkim to pewnie to bimetal w przekaźniku lub czujniku. Nie wiem jak to skonstruowane...

Najprędziej jest tam jakiś prosty układzik " czasowy " np. mechaniczny .

Nie wiem czy wiecie , ale zapewne tak, lecz może przyda sie to info tym co nie wiedzą .
Oświetlenie pod nogami też ma czasówkę tylko znacznie dłuższą .
Przy otwartych drzwiach podświetlenie pod nogami zgaśnie samo po około godzinie ..
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

Z tego co wiem to wyłącznik jest w samym przycisku.
_________________

 
 
 
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

czego wyłącznik kocureg bo nie do końca kumam .

Zauważyłem ( usłyszałem dziś ) stojąc w koreczku że ogrzewanie tylniej szyby musi mieć jakiś przekaźnik. Było cicho w aucie i jak naciskałem przycisk od włącznia podgrzewania tylniej szyby to słychać było jakieś pykanie przekaźnika w tylniej części auta :roll: , jakby z lewej strony gdzieś .. bo ja wiem .... okolice słupka :roll: .
Prawda czy fałsz :?:
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

Przekaźnik to jest na pewno :!: W jedynce jest w okolicy pedału sprzęgła tam gdzie reszta tegesów takich.
 
 
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

Scyzor napisał/a:
W jedynce jest w okolicy pedału sprzęgła tam gdzie reszta tegesów takich

No właśnie a u mnie pyka z tyłu , pisałem o tylnym słupku lub gdzieś w nadkolu lewem .
W każdym razie po lewej stronie auta z tyłu , tam musi być jakiś przekażnik :roll:
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

Dziwne miejsce... :roll:
Co do przekaźnika / czujnika rozłączającego to sądząc po wielkości nie jest to wyłącznie przekaźnik, przynajmniej w first generacji, tylko i jedno i drugi alles zusammen do kupy :wink:
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 28 Lut, 2008   

niech no ja tylko wrócę do domu... rozprawię się z tym cholerstwem raz na zawsze!

Dura, nie sądzę żeby przekaźnik był w słupku ani nawet w bagażniku. wszystkie bajery mamy pod maską ew pod deską rozdzielczą. do tyłu lecą tylko kable

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
2Ya 
Reincarnation..


Auto: Tha Passion..
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 2658
Skąd: Aloha Hawaii..
Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   

heh nie wiedziałem,iż ten topik sie tak rozwinie na 2wie strony - nieładnie tak w podstawach :razz: moderator was potnie :mryellow:
szczególnie scyzor znów offuje :mryellow:

no dobra idzę,iż są jakieś wątpliwości więc spieszę z wyjaśnieniami,o tyle o ile będę mógł rozwiać je w tym zagadnieniu :wink:

Scyzor : kupiłbyś dwójke,a nie w McGyvera sie przez pół życia bawisz :wink: Dura ci odpowiedział o opornikach (pewnie w latach80' w opozycji był to taki obeznany :wink: ),więc już nie będę się płodził,bo bym musiał ze dwie ksiazki z fizyki przeczytac :roll:

Pimpo : ja tez mam rocznik 93' (the best :cool: ) i działa to w ten sposób jak przedstawiłem/przetłumaczyłem w wolnym tłumaczeniu - nie jest inny wyłacznik i nie działa na innej zasadzie :cool: trzyma mi powiedzmy 15 min.,po czym sie wyłacza i orange kontrolka gasnie :grin:
Możliwe,że masz wersje na Alaske i ci ze 2wie godziny trzyma napiecie na obwodzie hieh :wink: (a swoją drogą nawiasem mówiąc to na ładnym "wypizdziejewie" mieszkasz - koniec świata :twisted: :wink: )

:idea: zasada działania wyłącznika ogrzewania tylnej szyby oraz lusterek

Wyłącznik,który w naszych autach służy nam do podgrzewania tylnej szyby oraz lusterek nie jest mechaniczny,a jest typu jakby to nazwac "dotykowego" taki oo jak w myszcze do kompa "klik,klik" :grin: etc.,czyli naciskamy puszczamy i działa czyli załacza sie obwód na przekaźnik i dalej na szyby oraz lusterka i czas start :grin:
Składa się on z:
-płytki z układem scalonym,żarówką x2,wyłacznika dotykowego,sprężynki oraz obudowy tak w skrócie.
Układ scalony jest odpowiedzialny za czas,który utrzymuje obwód w napięciu i po zadanym czasie rozłacza obwód podgrzewania (takie są moje wnioski ),a informuje nas o tym pomarańczawa żarówka.

Dlaczego tak,hm dobre pytanie - niewątpliwie jest to zaleta ponieważ takie rozwiązanie chroni nas przed przegrzaniem obwodu "podgrzewania" czyli kabli,bezpieczników,przekaźnika,wyłącznika etc. czy oszczędności energii,a co za tym idzie paliwa .
Gdyż prąd,który jest pobierany na podgrzewanie jest dość spory (np. tylna szyba to naprawde wielki opornik)-spotykałem się często w starszych autach z wytopionymi wyłacznikami,kablami oraz bezpiecznikami (zapytajcie Scyzora :twisted: on ma takie auto i puszczał nominalny prad 40amper na lusterko :razz: )

Często np. rano wsiadając do zamarznietego auta odpalamy,właczamy ogrzewanie w tym szyby no i o nim zapominamy( co nie Dura :twisted: więcej ramu :razz: ),a szybka i lusterka godzine temu rozmrożone także na marne voltów i oktanów stracone :wink:
No ale właśnie mamy taki bajer,by czuć się bardziej komfortowo i móc pozwolić sobie na zapomnienie o pierdołach :wink:

No ok tyle mojego wodolejstwa :razz: ,a poniżej schemat elekt. podgrzewania lusterek oraz szyby,a jeszcze poniżej zdjęcia z rozebranego wyłącznika (jeszcze troche i całego probe rozbiore na materiał dydaktyczny :twisted: ) dla ciekawskich jak on jest zbudowany.
_________________

-The Hate U Gave Little Infants Fucks Everybody-
>>Hold Ya Head<<
 
 
 
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   

Jesu :roll: ale naskrobał :lol: i ja mam to wszystko przeczytać :roll: my god :!:
2Yaczyszczykiewicz , układ na zdjęciu jest sterownikiem , przez niego nie popłynie duży prąd .
Napisz gdzie znajduje sie relay . Przez niego płynie prąd na szyby i lusterka .
Ja dalej twierdze że w momencie załączania coś pyka z tyłu auta .
Jutro sprawdzę w którym miejscu bo muszę pomoc do naciskania włącznika znaleźć .
2Ya napisał/a:
jeszcze troche i całego probe rozbiore na materiał dydaktyczny :twisted:

Przynajmniej co se nie pojeździsz to se popatrzysz :P :twisted: :mrgreen:

Nikt nie odniósł sie do samoczynnego gaśnięcia podświetlenia nóg gdy drzwi są otwarte ( po około godzinie ) .
Więc proszę Doktora Nauk Probiańskich Pana Profesora 2Yaszczyszczykiewicza o wyjaśnienia w tej kwestii :roll: :cool:
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 29 Lut, 2008   

podświetleniem nóg steruje komp tak samo jak tym nad głową które się ściemnia aż do całkowitego zgaśnięcia po zamknięciu drzwi

2Ya napisał/a:
(a swoją drogą nawiasem mówiąc to na ładnym "wypizdziejewie" mieszkasz - koniec świata )
a skąd wiesz?

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
kocureq 


Auto: Probe 2,5 turbo 1995 CRX Del Sol CRX Del Sol 1993
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

duracell napisał/a:
Ja dalej twierdze że w momencie załączania coś pyka z tyłu auta .


Może szyba od nagrzewania się?
_________________

 
 
 
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

Cytat:
Dura, nie sądzę żeby przekaźnik był w słupku ani nawet w bagażniku. wszystkie bajery mamy pod maską ew pod deską rozdzielczą. do tyłu lecą tylko kable

kocureq napisał/a:
duracell napisał/a:
Ja dalej twierdze że w momencie załączania coś pyka z tyłu auta .



Może szyba od nagrzewania się?

Dalej upieram sie się ,że :mryellow: coś pyka :mryellow: na 100%
Dzięki pomocy przyciskacza przycisku udało mi sie stwierdzić że słychać wyraźny dzwięk przekaźnika
w bagażniku pod plastkikami z lewej strony z tyłu lub w okolicah lewej tylniej lampy . Napewno u mnie coś tam jest .
Dziś nie ma warunków na zaglądanie i zdejmowanie plastików ale przy lepszej pogodzie sprawdzę ki diabeł tam psztyka :mryellow:
 
 
2Ya 
Reincarnation..


Auto: Tha Passion..
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 2658
Skąd: Aloha Hawaii..
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

duracell napisał/a:
2Yaczyszczykiewicz , układ na zdjęciu jest sterownikiem , przez niego nie popłynie duży prąd .


a czy ja twierdze inaczej :roll: logiczne przecie :wink:

duracell napisał/a:
Napisz gdzie znajduje sie relay . Przez niego płynie prąd na szyby i lusterka .


a winc "relay" czyli po naszemu przekaźnik znajduje się pod maską między zderzakiem,a przednim pasem hah :razz:
sa tam dwa relay'e obok siebie i stojac przodem do pojazdu patrząc,od lewej ,1 jest od dmuchawy,a 2 od ogrzewania szyby i lusterek :grin:

duracell napisał/a:
Ja dalej twierdze że w momencie załączania coś pyka z tyłu auta .


wiesz jesteś z "wołomina " ,może ktoś cię nie lubi albo cuś (wiesz ogródek,łopata i te sprawy :razz: ) :roll: i cos zupełnie innego ci tam tyka czy pyka :cool:

duracell napisał/a:
Przynajmniej co se nie pojeździsz to se popatrzysz


hehe dowciapniś :evil: poczekam,aż mi napiszesz,że masz jakąś usterke :twisted:

duracell napisał/a:
Nikt nie odniósł sie do samoczynnego gaśnięcia podświetlenia nóg gdy drzwi są otwarte ( po około godzinie ) .
Więc proszę Doktora Nauk Probiańskich Pana Profesora 2Yaszczyszczykiewicza o wyjaśnienia w tej kwestii


dokładnie tak jak piszesz wyłacza sie samoczynnie po upływie ~ 1h

pimpo napisał/a:
a skąd wiesz?


akurat byłem tam przejazdem w twoich rejonach i taki piękny probe przykuł moją uwagę z promienia kilku kilometrów :wink:

kocureq napisał/a:
Może szyba od nagrzewania się?


heh to tylko tak może być u scyzora,że mu lusterka "pykają " :twisted: :wink:
_________________

-The Hate U Gave Little Infants Fucks Everybody-
>>Hold Ya Head<<
 
 
 
Scyzor
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Mar, 2008   

duracell napisał/a:
Nikt nie odniósł sie do samoczynnego gaśnięcia podświetlenia nóg gdy drzwi są otwarte ( po około godzinie ) .

Bo nikt tyle nie spał w odpalonym aucie :twisted: :browar: :browar: :browar: :browar:
:lol: :lol:

2Ya napisał/a:
to tylko tak może być u scyzora,że mu lusterka "pykają " :twisted:
:wink:

Nie ma się co śmiać :P Policzę, założę rezystor odpowiedni i dam Wam temat w "Podstawach" :cool: :razz: :twisted:
 
 
duracell
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Mar, 2008   

pimpo napisał/a:
Dura, nie sądzę żeby przekaźnik był w słupku ani nawet w bagażniku. wszystkie bajery mamy pod maską ew pod deską rozdzielczą. do tyłu lecą tylko kable

kocureq napisał/a:
duracell napisał/a:
Ja dalej twierdze że w momencie załączania coś pyka z tyłu auta .



Może szyba od nagrzewania się?

2Ya napisał/a:
duracell napisał/a:
Napisz gdzie znajduje sie relay . Przez niego płynie prąd na szyby i lusterka .



a winc "relay" czyli po naszemu przekaźnik znajduje się pod maską między zderzakiem,a przednim pasem hah
sa tam dwa relay'e obok siebie i stojac przodem do pojazdu patrząc,od lewej ,1 jest od dmuchawy,a 2 od ogrzewania szyby i lusterek


Cóż :cool: i ja napiszę - hah :mryellow:

Rowiązanie tej ponurej zagadki znalazłem na stronie : www.ford-probe.net :cool:
Dzięki wiedzy zawartej na tej skromnej stronce znalazłem to :arrow:

3:0 dla mnie :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group