FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana zaworka w pompie olejowej
Autor Wiadomość
Avel 


Auto: FORD PROBE II / 1994 / 2.0 / Highlight
Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: Unisław
Wysłany: Pią 12 Lis, 2010   Wymiana zaworka w pompie olejowej

Po długich przymiarkach zdecydowałem się w końcu zmienić zawór pompy olejowej. A ponieważ zrobiłem parę fotek pomyślałem ze napisze co nieco.
Od początku:

Objaw był taki, że po odpaleniu całkowicie zimnego silnika był on cichy, Lekkie zaklekotanie na początku i fine, aż do czasu, gdy się nagrzał. I tak już do końca, czasem mu cos odbiło, że przestawał cykać, chłapać, klekotać, ale to raczej był ewenement, bo wystarczyło zostawić go 10 sekund na jałowym i znowu zaczynał koncert.
Czasem miałem wrażenie, że to diesel, aż wstyd było się zatrzymać na światłach obok wozu gdzie kierowca miał otwartą szybę, bo przecież on to słyszał.

Wymiana:
Kupiłem sobie wszystkie graty. Zaworek plus sprężynkę zamówiłem z AZ auto z Warszawy. Nie mieli problemów z odgadnięciem co chciałem. Pewnie mają sporo takich klientów, bo już nawet zestawy sprzedają.
Po skompletowaniu rupieci przystępujemy do dzieła.
1. Spuszczamy olej, rada z mojej strony jest taka żeby kilka godzin wcześniej wjechać na kanał i pozwolić żeby spłynął. (Dlaczego? O tym zaraz)
2. NIE, zdejmujemy wydechu, Jest to potwornie trudne w samochodzie gdzie 16lat był on nieruszany, więc lepiej sobie darować.
3. Odkręcamy miskę. Kilka śrub dookoła, całe szczęście jest to tak pomyślane, że śruby znajdujące się za wydechem są krótkie, więc na pewno wyjdą.
4. Zdejmujemy miskę, tu właśnie odkryłem gdzie tkwił błąd w nie odczekaniu po wjechaniu na kanał. Do końca operacji wymiany olej ściekał z góry silnika i kapał mi na pysk, wycieranie mało dało  Miskę można łatwo rozszczelnić wkręcając jakaś śrubę M6 w nakrętkę napawana na krawędzi miski.
5. Naszym oczom ukazuje się smok kilka otworów w plastrze aluminium, w jednym z nich na głębokości 3cm jest zaworek.
6. Ściągamy pierścień segera zabezpieczający zawór i łapiemy to co wystrzeli (seger, podkładka, sprężynka), u mnie zaworek został w środku, więc wydłubałem go śrubokrętem.
7. Montujemy nowy zaworek ze sprężynka. Tutaj napisze kilka słów komentarza więcej bo ta operacja nie jest prosta. Zwłaszcza że zabezpieczenie jest schowane na głębokości 3cm, w diabelnie małym otworze a sprężynka do mięciutkich nie należy.

a) Musimy załatwić sobie coś, czym można popchnąć sprężynę, śrubokręt czy bolec, który zakleszczy się na kocu podkładki podtrzymującej sprężynkę
b) Wsuwany sam zaworek o otworu
c) Wpychamy sprężynkę z podkładką pod zaworek, oczywiście za pomocę bolca o którym przed chwilą pisałem
d) Teraz za pomocą magicznych sztuczek zakładamy segera, sprężynę trzeba wcisnąć najdalej jak się da, ułatwi to założenie zabezpieczenia, ale i tak raczej nie uda się za pierwszym razem. (Na zdjęciu jest moje zaworkopopychadło na bazie drewnianej klepki)
e) Upewniamy się, że pierścień siedzi na miejscu, jak pchniemy sprężynkę to powinien dać się w miarę łatwo przekręcić w przetoczeniu. Lepiej nie lekceważyć tego bo jak by nie daj Bóg zabezpieczenie puściło to…
f) Zerkamy na dzieło i cieszymy się ze to diabelstwo siedzi na miejscu.

8. Czyścimy miejsca styku miski i silnika ze starego silikonu, nakładamy nowy na miskę, zakładamy, dokręcamy, zalewany olej i ognia.

Wrażenia:
Po pierwszym odpaleniu bez różnic, ale brałem to pod uwagę bo na forum mazdy niektórzy pisali że efekt może być po jakimś czasie. U mnie efekty pojawiły się po 25km gdy następnego dnia pojechałem do pracy. Od tego czasu przez 2 tygodnie nic nie cyka , nawet jak stoję w korku i silnik jest ekstremalnie nagrzany.

Teraz mam Proba elektrycznego,
Pozdro,
Avel
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 15 Lis, 2010   

dobra robota!

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
moti21 


Auto: nie mam juz auta
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 172
Skąd: bombaj
Wysłany: Pon 15 Lis, 2010   

Fajny opis choć ja mam już to za sobą :)
W fałce nie ominiesz ściągnięcia wydechu a w zasadzie jego opuszczenia minimum 5cm bo po prostu nie wyciągniesz miski mimo ,że będzie już odkręcona :p
_________________

 
 
ozman 


Auto: PROBE II 2,5 V6 Blue Orbit
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

moti21, a co to dało w V6, bo problem występował ponoć tylko w R4.
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

nie tylko w R4. u mnie akurat nic to nie dało :razz: wymieniłem bo wskazówka na blacie od cisnienia trochę nisko siedzi ale po wymianie jest w tym samym miejscu. zmierzone cisnienie jest ok ;) zaworek i sprężynka mają wpływ na klekotnie po rozruchu

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Avel 


Auto: FORD PROBE II / 1994 / 2.0 / Highlight
Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: Unisław
Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   

Pozwolę sobie zdać relację po testach tego rozwiązania.
Jest MEGA OK :!: . po zrobieniu jakiś 9000 km w ciągu tego roku (może mało ale ja tyle jeżdżę :cool: ) Nie usłyszałem klekotania ani razu.

Jak sie spiepszy, to zdam drugą relację...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group