FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
D.I.Y launch control
Autor Wiadomość
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   D.I.Y launch control

Witam
Oto rzecz nad ktora pracowalem dosc dlugo bo w sumie poczatki byly w zimie (i jedna z niewielu ktore przetrwaly crash systemu na moim kompie wiec nie musilem calosci robic od nowa)
Jest to uniwersalna procedura startowa co to jest procedura startowa wiekszosc wie jesli ktos nie wie to w skrocie jest to urzadzenie ktore sluzy do ustalania stalych obrotow z ktorych chcemy wystartowac co umozliwia wykonywanie powtarzalnych startow (a w przypadku silnikow z turbina napompowanie ukladu tak zeby nie startowac z podcisnienia nie mylic z podtrzymaniem turbiny bo to dwa rozne systemy) a uniwersalna dlatego ze mozna ja podpiac praktycznie do kazdego auta z zaplonem iskrowym dziala to tak

Filmik na youtube

Bardzo wazna uwaga prosze sie nie sugerowac tym ze podczas dzialania procedury obrotomierz tak warjuje jest to zwiazane z tym ze urzadzenie steruje cewka z ktorej brane sa impulsy do obrotomierza co powoduje takie dziwne zachowanie sie obrotomierza urzadzenie utrzymuje jednak stale obroty na wybranym poziomie (przy puszczeniu przycisku obrotomierz momentalnie wskakuje na swoje miejsce)
Jak sie uzywa tego urzadzenia zeby ustawic zadane obroty wkrecamy silnik do tych obrotow i naciskamy czerwony przycisk na obudowie (ustawienie obrotow sygnalizuje dwukrotne zapalenie sie diody na 0,5 s) teraz gdy bedziemy trzymac przycisk procedury startowej i zwiekszac obroty (wciskamy gaz) obroty nie przekrocza zadanej wartosci dopiero puszczenie przycisku powoduje dalszy wzrost obrotow bez przycisku samochod dziala normalnie
Jak ktos ma jakies pomysly sugestie lub zastrzezenia itp. itd. to dawac :)
Pozdrawiam
ps. teraz prace trwaja nad obiecanym pozycjonowaniem aut przy przy pomiarze czasu na 1/4 mili (obiecalem kumplom ze im to zrobie ;) )
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
arko 
Arko


Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V 95r
Wiek: 59
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

Tak naprawde jestem przekonany że większość na forum i tak nie wie o co chodzi więc może jaśniej :razz:
_________________
BYŁ PROBE 2,2 91r.USA AUTOMAT- JEST PROBE 2,5GT 95 EUR
 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010   

chodzi po krótce o to że dzięki temu urządzeniu nie musisz patrzeć na obrotomierz bo zawsze będziesz miał te same obroty które na początku sobie ustawisz. jest to po to żeby starując na 1/4 wyrywać do przodu zawsze jednakowo a nie raz z 3500RPM drugi raz z 3900RPM a trzeci z 4200RPM

Quaki jak to jest połączone z silnikiem tzn dlaczego obroty nie wzrosną ponad np 4000 (jesli sobie takie ustawię) mimo że wcisnę gaz do dechy? przecież przepustnica się otworzy bo jest na lince... to działa na tej samej zasadzie co odcięcie zapłonu?

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010   

Pimpo dokladnie tak jak napisales jest to cos w rodzaju odciecia mozna odciac wtryski mozna tez (ja tak mam zrobione) odciac cewke (w sumie to nawet nie ja odciac ale zawiesic w stanie ladowania na tak dlugo jak dlugo trzeba do zmniejszenia obrotow
Pozdrawiam
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
arko 
Arko


Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V 95r
Wiek: 59
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010   

Czyli można by było też ustawić obroty tak żeby można było jeździć ekonomicznie np. po mieście :roll: Ja wiem że to trochę nie normalnie ale może ktoś by chciał tak jeździć :twisted: I proszę nie łączyć mojej osoby z tą kwestią bo do takich nie należę :mryellow: pytanie czysto teoretyczne :razz:
_________________
BYŁ PROBE 2,2 91r.USA AUTOMAT- JEST PROBE 2,5GT 95 EUR
 
 
 
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010   

arko z ta ekonomia bym nie przesadzal ale teroretycznie tak mozna tak uradzenie ustawic zeby nie mozna bylo przekroczyc pewnych obrotow ale jest to raczej opcja na przyklad warsztatowa zeby ci jakis baran nie upalal auta albo blokada rodzicielska czyli zeby ci tegoz auta nie upalala twoja pociecha (o ile ktos ma takowa ;) )
Pozdrawiam
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6163
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010   

Quaki napisał/a:
jest to raczej opcja na przyklad warsztatowa zeby ci jakis baran nie upalal auta
ustawisz, oddasz do naprawy (np. wymiany oleju) a oni przy okazji wymienią kable, swiece i katalizator bo będą mysleli że cos jest przytkane ;)

tak z ciekawosci - jaka jest cena tego i ile czasu zajmuje montaż? można to zrobić samemu czy trzeba się znać?

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
Quaki 

Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 364
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010   

Pimpo no tak tez moze byc hehehehe
Co do ceny nie liczylem tego dokladnie bo nie wiem nawet czy bede to kidykowliek sprzedawal al e tak na szybko to chyba cos kolo 300zl musialo by to kosztowac montaz jest banalny podlaczasz zasilanie czyli plus i minus (do urzadeznia ) i wpinasz sie w minus cewki (bo tzreba skads brac sygnal o obrotach) nastepnie w nowej wersji podlaczasz plus i minus do elemntu wykonawczego (tutaj go nie wiedac ale jak zrobie zdjecia to pokaze wyglada to jak dwa katowniczki z aluminiu zalane klejem i z element wykonawczy podlaczasz tez do minus cewki
Ot cala procedura
Elementem wykonawczym moga byc tez przekazniki ale ja wole elemnt wykonawczy elektroniczny bo jest szybszy i sie styki nie zuzywaja
Pozdrawiam
_________________
2-gen 93 2,5 v6 czarny
1-gen 2.2 GT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group