FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator ciśnienia hamowania
Autor Wiadomość
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   Regulator ciśnienia hamowania

Mam pytanie, na jakiej zasadzie działa ten regulator ciśnienie hamowania tylnych kół? Bo mam strasznie słaby hamulec z tyłu, przesmarowałem zaciski, odpowietrzyłem cały układ i nawet wymieniłem gumki w pompie hamulcowej i dalej nic. I nie wiem właśnie jak działa ten regulator bo może on daje w dupę, i co mnie też dziwi na schemacie jest narysowane że w wersjach z ABS wchodzi do niego przewód z prawego przodu oraz lewy i prawy tył a bez ABS sam tył a u mnie jest ABS a nie ma przewodu... I jeszcze jedno mam pytanie co będzie jeżeli go wywalę i zrobię obwód bez niego?
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
tomek.ciupak 


Auto: Ford PROBE 2,5 V6
Wiek: 26
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 266
Skąd: Puławy / Warszawa
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

Może się nie znam ale bez powodu pewnie go tam nie montowali:)

To i ja jeszcze małe mam pytanie, co się dzieje z hamulcami z tyłu ze prawie wcale nie hamują? Czy tylko zapowietrzony układ jest czy może być coś jeszcze. Hamulec ręczny działa.
_________________
2.5 V6 i wszystko jasne
 
 
 
basf_wrocław 
Rzeźnik


Auto: Przygotowywane do reinkarnacji, dzielne R4 :)
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 2819
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Na jakiej podstawie stwierdzacie, że nie hamują ? Podjedźcie na stację diagnostyczną i sprawdźcie. Podstawowy test jaki polecam zrobić to sprawdzić czy z około 30 km/h blokują się koła po zaciągnięciu ręcznego. Ja powalczyłem trochę z hamulcami i jest taka trywialna sprawa, że nie każde klocki hamują na danej tarczy ;) Miałem zestaw brembo + ferodo premier i klocek ślizgał się po tarczy. Jak myłem auto to nie było w ogóle pyłu na felgach :) Teraz się szarpnąłem na komplet ebc i dopiero do mnie dotarło, że przejeździłem 3 lata bez hamulców :)
Co do regulatora to wywalenie go spowoduje tylko to, że zwiększy się siła hamowania z tyłu. Będzie to wyglądało mniej więcej tak, jak zaciąganie ręcznego przy kazdym hamowaniu.
_________________
Nowy lakier + short shifter :) THX Misiu :) +rozpórka by RX und kolektor wydechowy super extra tuningowy łod Pimpka ;)
 
 
 
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Znaczy ja powiem tak, u mnie wyglada sprawa tak ze bylem na stacji i nie daly rady rolkom, w ogole nie zahamowaly tyle ze byly zapieczone zaciski, zrobilem z tym i silowniki dzialja ale jak wymienilem gumki w pompie to hamulec byl milion razy lepszy tyle ze byly za grube i jak sie zagrzaly to blokowaly hamulec teraz, dorwalem oryginalne i jest to samo, przod hamuje jak glupi a tyl naprawde cienko, nawet jak odpowietrzalem to jakies strasznie male cisnienie bylo z tylu a co do recznego to hamuje bardzo dobrze. I co mialem tez powiedziec ze jak sie wlacza ABS przy ostrym hamowaniu to tylko z przodu a z tylu w ogole. I co tez mialem powiedziec klocki i tarcze sa takie same z przodu jak i z tylu tzn. klocki TRW i tarcze nawiercane Zimmermann.
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
tomek.ciupak 


Auto: Ford PROBE 2,5 V6
Wiek: 26
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 266
Skąd: Puławy / Warszawa
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

Ja wiem ze nie hamuje tyl bo wlasnie rozpedzalem sie i hamowalem a ktos z zewnatrz patrzyl czy blokuja sie kola. Przod sie blokowal a tyl nie. Ręczny za to blokuje kola bo ruszylem z zaciagnietym recznym i tylne kola sie nie krecily:)
_________________
2.5 V6 i wszystko jasne
 
 
 
basf_wrocław 
Rzeźnik


Auto: Przygotowywane do reinkarnacji, dzielne R4 :)
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 2819
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Czemu tył miałby się blokować ? Po to właśnie masz regulator ciśnienia żeby nie dopuszczał do takiej sytuacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że możecie mieć wrażenie, że auto nie hamuje tyłem, gdyż auto przy hamowaniu za bardzo nurkuje, a to może być wina amortyzatorów ;)
_________________
Nowy lakier + short shifter :) THX Misiu :) +rozpórka by RX und kolektor wydechowy super extra tuningowy łod Pimpka ;)
 
 
 
tomek.ciupak 


Auto: Ford PROBE 2,5 V6
Wiek: 26
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 266
Skąd: Puławy / Warszawa
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Nie nie, test robilem na trawie a tam chyba nie ma problemu zeby zablokowac kola. Skoro przod sie zablokowal to tyl tez powinien a kola sie krecily. Moim zdaniem jest cos nie tak.
_________________
2.5 V6 i wszystko jasne
 
 
 
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

znaczy ja powiem tak owszem moj nurkuje troche ale jak wlasnie bylem na stacji diagnostycznej to wyszlo mi ze przod mam odpowiednio lewy i prawy 80% i 78% jesli chodzi o amortyzatory tyle ze z tylu mam 63% i 64% wiec amortyzatory nie sa zle i u mnie tyl hamuje na pewno bo jak przejade kawalek i po uzywam hamulca to tarcze sa cieple tyle ze wydaje mi sie ze po prostu za slabo i tak samo pedal wchodzi do samego konca a odpowietrzalem 3x caly uklad lacznie ze sprzeglem wiec tez nie wiem o co w tym chodzi, w czwartek mam przeglad wiec sie dowiem czy teraz dziala czy nie ale chcialem wczesniej wiedziec czy cos nie jest do zrobienia ale moze tak ma byc....
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6128
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

a ja mam pytanie jakie gumki w pompie się wymienia?

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

no te na tloczkach, tzw reperaturka pompy hamulcowej....
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
basf_wrocław 
Rzeźnik


Auto: Przygotowywane do reinkarnacji, dzielne R4 :)
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 2819
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

Tam jest Pimpek tłoczek, więc wymienia się uszczelkę tłoczka i harmonijkę. Tak samo jak w wysprzęgliku ;)

Mati masz "słabe" tarcze i klocki. Przerabiałem to niedawno u siebie i kolegi. Jaki masz zestaw na przodzie ? Jeśli nie wiesz jakie masz tarcze z przodu to załóż dla testu klocki Kashiyama lub Akebono. Jeśli wiesz jakie masz tarcze spróbuj dobrać klocki do kompletu. Co najważniejsze zarówno u mnie jak i u kolegi był ten problem, że pedał brał od połowy, koła blokowały się jak się stanęło na hamulcu, teraz jak chce ostro zahamować to tylko opieram nogę o pedał. Ja jak już pisałem mam zestaw EBC green stuff + tarcze EBC stardard, kolega ma tarcze TRW i klocki Kashiyama. Wcześniej miałem tarcze Brembo i klocki Ferodo premier, a kolega tarcze TRW i klocki ferodo.
Wcześniej też odpowietrzałem co miesiąc bo byłem pewny, że układ się zapowietrza.
_________________
Nowy lakier + short shifter :) THX Misiu :) +rozpórka by RX und kolektor wydechowy super extra tuningowy łod Pimpka ;)
 
 
 
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

jest to mozliwe ale dlaczego jak zalozylem tloczki w pompie na nowe(grubsze) hamulec byl taki jak mowisz, chcesz ostro zachamowac to opierasz noge o hamulec tyle ze tak jak mowie byly za grube i po rozgrzaniu hamulec sie blokowal i po pewnym czasie puszczal a teraz jak dorwalem takie jak byly tyle ze nowe dalej jest jak bylo! a reczny jest jak zyleta tak samo do tego mam taki sam zestaw z przodu jak i z tylu a prdzod hamuje jak glupi a tyl naprawde slabo.
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
basf_wrocław 
Rzeźnik


Auto: Przygotowywane do reinkarnacji, dzielne R4 :)
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 2819
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

:twisted:
_________________
Nowy lakier + short shifter :) THX Misiu :) +rozpórka by RX und kolektor wydechowy super extra tuningowy łod Pimpka ;)
 
 
 
pimpo 
Site Admin
FLYKILLER


Auto: 1. PROBE V6 '93 EURO MTX 2. PROBE V6 '94 USA ATX
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 6128
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

basf_wrocław napisał/a:
Tam jest Pimpek tłoczek, więc wymienia się uszczelkę tłoczka i harmonijkę. Tak samo jak w wysprzęgliku
no wiem wiem, tylko chciałem się upewnić że MatiLP640 wymieniał na pewno gumki w pompie a nie w zacisku ;) sory Mati ale zdarzają się czasami agenci którym wydaje się że wymienili np. uszczelkę pod głowicą a w rzeczywistości była to uszczelka pod klawiaturą hehe

pozdro
_________________
obrażanie się na mnie bez mojej zgody jest zabronione
 
 
 
MatiLP640 
:)


Auto: PROBE II 2.5 V6 '97 EURO MTX
Wiek: 22
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 210
Skąd: Skawina
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Nie no bez jaj, nie mowie ze jestem super mechanikiem ale az takim debilem to tez nie:D umiem rozroznic zacisk od pompy hamulcowej:)
_________________
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Jest: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only Pb:*
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime