FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza do Probe II
Autor Wiadomość
Lokman
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Cze, 2007   Filtr powietrza do Probe II

Witam
Jak zaznaczyłem w opisie są z tym panem problemy natury rzadkości występowania.
Jeżdżę P2 USA i ostatnio zapragnąłem wymienić filtr powietrza, bo wiadomo na Śląsku w powietrzu jest więcej pyłu węglowego niż tlenu..
Jakież było moje zdumienie gdy w pierwszym lepszym sklepie mot. otrzyałem odpowiedź : "jest" na zadane pytanie; czy jest zamiennik filtra CA7426.
Ale los okrutny zadrwił ze mnie i kupiony filtr polskiego producenta (obydwaj mają takie same modele AP113 i WS53-300) nijak mają się do puchy. Podobnie jak wszelkie inne zamienniki z ich katalogu AP112, 117, 115,116 itd.
Miły Pan przyjął filtr i obiecał zamówić inny. Zamówił więc Japońca; ale cóż się okazało; filtr jest identczny kształtem jak poski i nawet go nie przymierzałem. po wielu godzinach poszukiwań w katalogach sklepowych doszedłem do wniosku że nijak mają sie katalogi do rzeczywistosci.
Jedyne pasujące modele to firma FRAM CA7426; i firma MAHLE LX542; Motocraft FA1122 i tylko za te dam gwarancję.
jest jescze BOSH 73442 i MANN C2065 ale tych nie widziałem i nie wiem czy pasują.
link:
http://www.power-21.com/h...er21i/fram.aspx
Na tej stronie znajdziecie dużo cikawych informacji; nie jest to kryptoreklama ale "manual" w celu oszczędzenia komuś czasu poszukiwania właściwego. poniżej załączam fotki właściwego filtra i niewłaściwego
"niewłaściwe" mają plastikową obudowę, "własciwy" pomarańczowa pianka i siatka.
Podejrzewam, że z innymi filtrami możę być podobnie, zwłaszcza te do automatu... na sczęście olejowe są podobne.

PS nie próbujcie dobierać z polskich katalogów do Mazdy bo tam dopiero się można pochlastać z radości :)
 
 
Indi 
Konserwatysta PROBE


Auto: FP 2.5 V6 MTX
Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 2802
Skąd: ------------
Wysłany: Sro 06 Cze, 2007   

Można darować sobie na starcie, tak jak pisał Lokman filtrona, najlepszy jest ori Motocrafta cena około 100pln, tańszym odpowiednikiem jakościowy zbliżony Knecht(brak kątów prostych) za połowę tej ceny , ale da sie dopasować, tzw ori japońskie darować sobie, jak by były pytania dlaczego to proszę bardzo wsiąść sobie do ręki tzw. ori japoński i motocrafta różnice widać gołym okiem.
 
 
basf_wrocław 
Rzeźnik


Auto: Przygotowywane do reinkarnacji, dzielne R4 :)
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 2819
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 06 Cze, 2007   

Przepraszam was bardzo ale bez problemu wsadziłem taki według was nie właściwy filtr do mojego Probasa. Dół puchy jest prostokątny, ale dół nas nie interesuje. Ważne, że góra pasuje idealnie :) Co do oprawki to mój ma czarną gumową :)
_________________
Nowy lakier + short shifter :) THX Misiu :) +rozpórka by RX und kolektor wydechowy super extra tuningowy łod Pimpka ;)
 
 
 
MISIEK 
[*]


Auto: Nissan 3.0 BMW 2.5
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 5068
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sro 06 Cze, 2007   

w probkach USA jest troszke inny wymiar filtra...

ja mam teraz jakas tanioche i K&N czeka na umycie i naoliwienie....
_________________
Było: 2.2 GT '92 - trup. | 2.5 GT '93 - u Stinga | 2.5 GT '96 KiLZE - u Krzyska | 1.4 VW Polo | 5.7 V8 Pontiac Trans Am |
Jest: 3.0 v6 Nissan Maxima | 2.5 R6 BMW 523i
 
 
 
PARTYBOY 
PARTYBOY

Wiek: 40
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 443
Skąd: Universe
Wysłany: Nie 10 Cze, 2007   

Tez mialem klopot z dostaniem filtra od reki ale jest taka firma:
Moto-Filtr
ul. Poznańska 200
Gostyń
tel./fax (065) 5722998
Oni sa dystrybutorami FILTRON'a, który niedaleko ich ma fabrykę i tam dostaniecie wszystkie filtry; oleju, paliwa, powietrza od reki. Mozna zamowic z wysylka. Bardzo mila obsluga i hurtowe ceny.
 
 
Arkadi 
Master of Darkness


Auto: Dodge Ram 5.9
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 803
Skąd: Czechowice-Dz.
Wysłany: Czw 27 Mar, 2008   

Ostatecznie mam filtr Sakura FS11-13-Z40 , chociaż zamawiałem Filtrona ap 117 , co tam ważne że pasuje.
_________________
Lost Asylum
.
 
 
Emil 

Auto: Probe aktualnie brak
Wiek: 50
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 700
Skąd: Głogów
Wysłany: Sob 29 Mar, 2008   

Ja mam taki filtr
_________________
Mercedes SLK 2.3 Kompressor
Chrysler 300c 5.7 HEMI
Były :
Chrysler 300M 3,5 V6 24v, Jeep Cherokee KJ 3.7 V6, Bordowe Probe 2.5 V6 24v USA, Chrysler Cirrus 2,5 V6 24v USA , Citroen XM 3.0 V6 , Citroen BX 1,7 TD , Ford Scorpio 2,8 V6 , Opel Rekord 2.0 , Opel Rekord 1.7
 
 
 
sziaba 


Auto: Probe II V6 r.94
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 46
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008   

Witam wszystkich
Goraco polecam Filtr K&N - same plusy (przy odpowiedniej konfiguracji auta): -
-moc
-spadek zuzycia paliwa
-dzwiek
-i te obroty :twisted:
 
 
nerVous 


Wiek: 43
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 130
Skąd: Wejherowo
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

mam wersje usa i filtron ap117 idealnie pasuje
_________________
504308665
reddi28@wp.pl
USA'93 2.0 black
 
 
 
Emil 

Auto: Probe aktualnie brak
Wiek: 50
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 700
Skąd: Głogów
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

nerVous napisał/a:
mam wersje usa i filtron ap117 idealnie pasuje

Dokładnie tak jak u mnie :grin:
_________________
Mercedes SLK 2.3 Kompressor
Chrysler 300c 5.7 HEMI
Były :
Chrysler 300M 3,5 V6 24v, Jeep Cherokee KJ 3.7 V6, Bordowe Probe 2.5 V6 24v USA, Chrysler Cirrus 2,5 V6 24v USA , Citroen XM 3.0 V6 , Citroen BX 1,7 TD , Ford Scorpio 2,8 V6 , Opel Rekord 2.0 , Opel Rekord 1.7
 
 
 
nerVous 


Wiek: 43
Dołączył: 31 Paź 2004
Posty: 130
Skąd: Wejherowo
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

znaczy 2.0 i 2.5 w wersji USA to to samo...
_________________
504308665
reddi28@wp.pl
USA'93 2.0 black
 
 
 
arko 
Arko


Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V 95r
Wiek: 59
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009   

witam. u siebie w probasku mam filtr K&N jak kupiłem autko okazało się że jest właśnie ten filtr słyszałem że jest to filtr wielokrotnego użytku :idea: na czym to polega :? :jak w tym przypadku postępować :?: :shock:
_________________
BYŁ PROBE 2,2 91r.USA AUTOMAT- JEST PROBE 2,5GT 95 EUR
 
 
 
screemer 
Tyrannosaurus rex


Auto: Fiat Qubo Trekking 1.3Multijet
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 419
Skąd: Dundalk/Ireland
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009   

Tak jak stozkowego, jezeli to filtr bawelniany
1. Jezdzic, jezdzic, jezdzic - w tym czasie kupic plyny do konserwacji filtrow przelotowych (czyszczacy i olejek)
2. Raz na jakis czas (tak max 3-4 tys km - moge sie mylic - prosze o sprostowanie jakby co) wyciagnac filtr i plyny z szafy.
3. Plynem o nazwie Cleaner- czyli "czysciciel" popryskac od strony dolotu(tej brudnej) a nastepnie po 10 minutach wyplukac woda tzw. "kranowka" ale tym razem lejac od strony silnika (czyli polewac od czystej do brudnej - w przypadku stozka leje sie od srodka na zewnatrz)
4. Suszyc na sloncu bez uzycia suszenia wymuszonego (zadnych suszarek czy tam innych pralek)
5. Jak wyschnie to ROWNOMIERNIE i z UMIAREM spryskac drugim plynem (OIL - olejek)i zamontowac spowrotem w aucie (patrzec na kolor tego spryskanego zeby zrobil sie jednolity)
6. wrocic do punktu 1. - Jak sie podrze zauwazysz uszkodzenia itp. wymienic na nowy

Dotyczy to tylko filtrow przelotowych zbudowanych podobnie do stozkow (czyli material + siatka), ktore mozna nazwac "wielokrotnego uzytku" (bo akurat zaleta ich uzywania nie jest to ze sa wielokrotnego uzytku, ale to ze nie stawiaja oporu powietrza).

Tylko upewnij sie ze nie masz normalnego filtra "papierowego" bo wtedy ta operacja ci go zniszczy na amen :)

EDIT: tak co jakis czas sprawdzic czy filtr nie jest zbyt "suchy" :)
_________________
jest:
'16 Fiat Qubo Trekking 1.3mjet
'08 Citroen C1 :)

byl:
'91 Ford Probe LX 3.0 V6 '91
'97 Ford Probe GT 2.5 ( pierwsza rej. '98)
 
 
 
arko 
Arko


Auto: Ford Probe II 2,5 V6 24V 95r
Wiek: 59
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 21 Sty, 2009   

dzięki nie jest to skomplikowane muszę to zrobić chyba szybko bo nie wiem kiedy ktoś to robił znalazłem na alegro coś takiego muszę kupić. :ave:
_________________
BYŁ PROBE 2,2 91r.USA AUTOMAT- JEST PROBE 2,5GT 95 EUR
 
 
 
MISIEK 
[*]


Auto: Nissan 3.0 BMW 2.5
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 5068
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Wto 27 Sty, 2009   

arko napisał/a:
dzięki nie jest to skomplikowane muszę to zrobić chyba szybko bo nie wiem kiedy ktoś to robił znalazłem na alegro coś takiego muszę kupić. :ave:


UPEWNIJ SIE ZE NIE JEST PAPIEROWY !
_________________
Było: 2.2 GT '92 - trup. | 2.5 GT '93 - u Stinga | 2.5 GT '96 KiLZE - u Krzyska | 1.4 VW Polo | 5.7 V8 Pontiac Trans Am |
Jest: 3.0 v6 Nissan Maxima | 2.5 R6 BMW 523i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group